Teknoloji, sosyal medya ile
işbirliğine varıp insanları daha doğrusu kitleleri yönlendirmeye başladı.
Kuşkusuz şirketler de bu kontrolsüz gücü karşısına almaktansa, bu güç ile
işbirliği yapma yolunu seçmeye başladı. Tabi bu şirketler bu gücün etkisinin
farkına varan şimdilik azınlık bir grup.
Her iş sektörü gibi İnsan Kaynakları da bu konuya kayıtsız
kalamazdı, kalmamalıda. Henüz diğer sektörler gibi tam olarak odaklanamasa da farkına varan öngörülü direktörler dijital ekibi
oluşturmaya başladılar.
Bu konu 14 Eylülde Sabancı Müzesinde de
Dijital HR konferansında tartışmaya açıldı. Konun uzmanları, akademisyenler
teknolojinin ve sektöre etkilerini
farklı bakış açılarından ele aldılar.
Sahnede genç arkadaşlara da yer
verilmesi de son derece olumlu bir
gelişmeydi.
Günümüzde henüz tam anlamıyla İK
politikası olmayan şirketler olduğu gerçeği gölgesinde bazı şirketlerin sosyal
medya politikaları hazırlaması, aradaki uçurumun ne derce yüksek olduğunu
gözler önüne sermekte. Bırakın sosyal medya politikasından bahsetmeyi, hala bir
çok şirket yasaklama yoluyla bu gücün karşısında durmaya çalışıyor.
Y kuşağının yönetime yavaş ve
kendinden emin bir şekilde girmeye başladığı bu süreçte onların karşısında
durmak bir şey kazandırmaz.
Ama onlarla işbirliği yaparak, onları (Y kuşağı) ve
yeteneklerini uyumlu, güncel ve
bilinçlendirici politikalarla şirket yararına entegre etmek şirketi
rakiplerinden birkaç adım önünde tutacaktır.
Sonuç olarak bu konferansı özetlemek
gerekirse;
Teknoloji ve işbirlikçisi
sosyal medyanın rüzgarından yararlanmak
istiyorsak,
Şirket içinde tüm departmanların işbirliği,
Doğru ve bilinçlendirici sosyal medya
politikası ve
İhtiyacımız olan yetenekleri çekebilmek için (öncelikle
İK ekibinin teknolojik bilgisi) teknolojinin şirket yapısına vizyonuna
entegresi,
şirketlerin, daha doğrusu yönetimlerin
öncelikleri arasında yer alması gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder