2 Kasım 2012 Cuma

DIGITAL HR



Teknoloji, sosyal medya ile işbirliğine varıp insanları daha doğrusu kitleleri yönlendirmeye başladı. Kuşkusuz şirketler de bu kontrolsüz gücü karşısına almaktansa, bu güç ile işbirliği yapma yolunu seçmeye başladı. Tabi bu şirketler bu gücün etkisinin farkına varan şimdilik azınlık bir grup.

Her iş sektörü  gibi İnsan Kaynakları da bu konuya kayıtsız kalamazdı, kalmamalıda. Henüz diğer sektörler gibi tam olarak odaklanamasa da  farkına varan öngörülü direktörler dijital ekibi oluşturmaya başladılar.

Bu konu 14 Eylülde Sabancı Müzesinde de Dijital HR konferansında tartışmaya açıldı. Konun uzmanları, akademisyenler teknolojinin  ve sektöre etkilerini farklı bakış açılarından ele aldılar.

Sahnede genç arkadaşlara da yer verilmesi  de son derece olumlu bir gelişmeydi.
Günümüzde henüz tam anlamıyla İK politikası olmayan şirketler olduğu gerçeği gölgesinde bazı şirketlerin sosyal medya politikaları hazırlaması, aradaki uçurumun ne derce yüksek olduğunu gözler önüne sermekte. Bırakın sosyal medya politikasından bahsetmeyi, hala bir çok şirket yasaklama yoluyla bu gücün karşısında durmaya çalışıyor.

Y kuşağının yönetime yavaş ve kendinden emin bir şekilde girmeye başladığı bu süreçte onların karşısında durmak bir şey kazandırmaz.
 Ama onlarla işbirliği yaparak, onları (Y kuşağı) ve  yeteneklerini uyumlu, güncel ve bilinçlendirici politikalarla şirket yararına entegre etmek şirketi rakiplerinden birkaç adım önünde tutacaktır.

Sonuç olarak bu konferansı özetlemek gerekirse;

Teknoloji  ve  işbirlikçisi sosyal medyanın  rüzgarından yararlanmak istiyorsak,
 Şirket içinde tüm departmanların işbirliği,

Doğru ve bilinçlendirici sosyal medya politikası ve

 İhtiyacımız olan yetenekleri çekebilmek için (öncelikle İK ekibinin teknolojik bilgisi) teknolojinin şirket yapısına vizyonuna entegresi,

şirketlerin, daha doğrusu yönetimlerin öncelikleri arasında yer alması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder