25 Eylül 2012 Salı

GelecİK TRENDLERDEN..



İş dünyası sürekli yenilik ve gelişim içinde. Buna ayak uydurabilmemiz için, değişim hızımızın etrafımızdaki değişim hızından  fazla olması gerekiyor.

Her departman kendi alanındaki değişimi takip edebilmek için büyük bir gayret içinde. Nasıl olmasın, en yeni olanı ilk önce keşfedip uygulamak zorunda.

Peki İnsan Kaynakları alanında neler oluyor?

Değişimden ilk bizlerin haberi olması lazım, bizim ayak uydurmamız lazım ki yeteneklerin doğru ve zamanında yönlendirilmesini sağlayabilelim.

Y kuşağı, sosyal medya, işveren markası, yetenek yönetimi, inovasyon gibi trendler günümüzde kullanılıyor zaten.

Ben de bu konuda düşündüğüm birkaç trendi burada yorumlarınıza açmak istiyorum.

** YEŞİL İK Yani sürdürülebilir insan kaynakları yönetimi.
Tüm İK süreçlerinin sürdürülebilir hale getirilerek YEŞİL YAKALI çalışanlar oluşacak.
Bunu takiben SOSYAL YAKA, DİJİTAL YAKA gibi terimler  ve uygulamalarda yerini alacak.

** BUTİK GELİŞİM PLANI
 Çalışanın gelişim,eğitim, kariyer, kongre, özel hayatı ve hatta tatili bile bu planlama çerçevesinde koçu yada mentoru ile yapılıp uygulanacak.

** EĞİTİM MENÜLERİ
Çalışanların ihtiyaç ve ilgi alanlarına göre hazırlanmış eğitim ve hobi menüleri ile çalışanlar istedikleri ve ihtiyaç duydukları zamanlarda bu hizmetleri alabilecek.

** SANAL EĞİTİM MARKETLERİ
Kişiye özel oluşturulan bu gelişim ve eğitim menüleri sanal ortamdan interaktif olarak satın alınabilecek.  Mobil teknoloji ve uygulamalar ile her yer ve zamandan ulaşılabilecek.

** YETENEK TRANSFER PİYASASI
Şirketler şimdiki futbol piyasası gibi yetenek transfer piyasası oluşturacaklar. Sahip omak istedikleri yetenekler için bonservis ödeyecekler. Bu sadece ceolar için değil alt üst bütün çalışanları da kapsayacak.

**MOBİL İK
Başvurular, prosedürler, oryantasyon dökümanları, bilgi ve belgeler mobil uygulamalar ile çalışanların anında  ve hızlı bir şekilde ulaşması ve ulaştırılması sağlanacak. Anında geribildirimler alınabilecek.

VE EN ÖNEMLİSİ:

**KADINLARIN YÖNETİMDE SAYILARININ ARTMASI VE DAHA AKTİF OLMALARI

Şurası bir gerçek, bu konuda bir çok erkek kadınların hala yönetim kadrolarında yer almasına sıcak bakmıyor.  Ama ben öyle düşünmüyorum. (Bir çok arkadaşım bana tepki gösterecektir)

Kadınların stratejik noktalarda yer alması ve motivasyon konusunda ekibin performansına doping etkisi yaptığı kanısındayım.

İmkanı olan denesin;
Erkeklerin arasına bir kadın çalışan alın. Kadın çalışanın performansı bir fark yaratacaktır. Ama asıl farkın, erkeklerin kendi performanslarının iyileşmesiyle oluştuğunu göreceksiniz.  Bu kadar etkili olabiliyor kadın çalışanların varlığı.

Eminim sonunda ikna olacaksınız..

Sonuç olarak,
Buna benzer  uygulamaların yakın bir zaman da hayatımıza girmesi bekleniyor.

Önemli olan İK’nın bu uygulamalar geldiğinde bilgi ve donanım yönünden hazırlıklı olması.

Yetenekleri keşfederken kendi keşfimizi ihmal etmeyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder